Klienci korzystający z usług naszego serwisu zawsze zadają identyczne pytanie: „Jak długo trzeba czekać na naprawę laptopa?” Doskonale to rozumiemy – komputer to ważne narzędzie zarówno w pracy, jak i w domu. Precyzyjne oszacowanie terminu jest jednak trudne, a często nawet niemożliwe. Dzisiaj odpowiemy więc, dlaczego tak się dzieje i co wpływa na czas trwania naprawy. Sprawdź już teraz!
Naprawa laptopów nie zawsze musi trwać 14 dni
Większość firm zajmujących się sprzętem komputerowym gwarantuje realizację usług w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie. To wcale nie oznacza, że dokładnie tylko trzeba czekać na zwrot urządzenia. Profesjonalne serwisy, w tym nasza warszawska firma, starają się wykonywać pracę w możliwie najkrótszym czasie. Nigdy nie możemy jednak pozwolić sobie na omijanie pewnych czynności serwisowych. Wystawiamy gwarancję na swoje usługi i musimy mieć pewność, że sprzęt został naprawiony skutecznie.
Okres oczekiwania zależy przede wszystkim od stopnia skomplikowania usługi. Wiele prostych napraw możemy wykonać nawet od ręki. Czasem praca zajmuje tylko kilka godzin. Komputer dostarczony do serwisu rano wraca do właściciela już w godzinach popołudniowych. W pozostałych przypadkach pojawia się wiele zmiennych, które wydłużają czas realizacji czynności.
Rodzaj usterki ma największy wpływ na czas jej usunięcia
W laptopie może popsuć się dosłownie wszystko, a diagnozę awarii nie zawsze da się wykonać od ręki. Gdy do naszego warszawskiego serwisu trafia komputer z zabrudzonym układem chłodzenia, jego naprawa jest prosta i szybka. Ogranicza się do wyczyszczenia wnętrza obudowy i wiatraków oraz wymiany pasty termoprzewodzącej lub termopadów. Niewiele czasu zajmuje również wymiana uszkodzonych złączy, portów, baterii oraz zalanych klawiatur.
Sytuacja zmienia się jednak wtedy, gdy do naszego serwisu trafia na przykład komputer, który sam się resetuje. Rzadko kiedy można od razu stwierdzić, co dokładnie uległo awarii. Konieczna jest wnikliwa diagnoza mogąca zaangażować naszego technika na wiele godzin. Często uszkodzeniu ulegają kondensatory, układy pamięci czy procesory i odszukanie wadliwych komponentów nie jest proste.
Co może wpływać na wydłużenie czasu naprawy?
W naszym serwisie z Warszawy zawsze staramy się realizować usługi w możliwie najkrótszym czasie. Zdarzają się jednak sytuacje niezależne od nas, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć na etapie przyjmowania komputera. Efektem ich wystąpienia będzie wydłużenie pierwotnego czasu realizacji usługi.
Do najczęstszych przypadków, z którymi się spotykamy, należy zaliczyć:
- laptop był już naprawiany przez inną firmę – niestety nie wszystkie serwisy trzymają wysokie standardy jakości swoich usług. Jeśli komputer był już wcześniej reperowany, często po jego otwarciu okazuje się, że zadanie nie zostało wykonane profesjonalnie. Techniki stosowane przez firmy mogą zaskakiwać, utrudniając nie tylko diagnozę, ale i usunięcie usterki.
- sprzęt po próbie amatorskiej naprawy użytkownika – często właściciele laptopów starają się usuwać usterki na własną rękę. Nieudana próba zazwyczaj kończy się oddaniem komputera do serwisu. Nierzadko okazuje się, że amatorskie metody tylko pogorszyły sprawę, czego efektem jest droższa i dłużej trwająca naprawa.
- mało precyzyjny opis usterki – zdarzają się sytuacje, w których sprzęt trafia do nas z bardzo prostym opisem usterki: „nie działa”. Jego nieprecyzyjna postać może wydłużyć diagnozę. Jeśli problem nie występuje zawsze, nasi technicy muszą często godzinami testować komputery, starając się wymusić nieznaną usterkę.
Dodatkowym problemem, niezależnym od serwisu, jest znalezienie potrzebnych części. Niektórzy producenci laptopów utrudniają dostęp do oryginalnych podzespołów i ich zdobycie może zająć sporo czasu.
Złożoność usterki to kolejny czynnik wydłużający czas naszej pracy. Zdarzają się przypadki, w których naprawa nie kończy się tylko na jednym elemencie. Eliminacja pierwotnego problemu prowadzi do zdiagnozowania następnego, o którym wcześniej nie wiedzieliśmy.